کنترل موجودی و انبارداری

معرفی راهکار

راهکار کنترل موجودی و انبار و عملیات بازرگانی شبکه‌ای یک پلتفرم B2B به منظور مدیریت تمامی موارد مربوط به موجودی می‌باشد. که امکان خرید کیت و مواد اولیه را به‌صورت شبکه‌ای و در بستری مشترک فراهم می‌آورد.

قابلیت‌های راهکار

قابلیت انجام عملیات بازرگانی شبکه‌ای شامل

  • خرید متمرکز
  • مدیریت موجودی توسط فروشنده
  • تصمیم‌گیری هوشمند در نقطه سفارش بر اساس تخفیف‌های شبکه‌ای
  • هموارسازی و نقل و انتقال موجودی برای کمینه کردن فساد کیت‌ها و سایر اقلام در شبکه
  • ارزیابی تأمین‌کنندگان بر اساس تعامل با کل اعضای شبکه
  • قابلیت تعریف الگوهای همکاری بلندمدت با اعضای زنجیره تأمین خدمات آزمایشگاهی
  • عملیات تدارک و ثبت سفارش یکپارچه در گستره شبکه
  • ایجاد امکان تعریف انبارهای مشترک برای اقلام تعریف شده برای آزمایشگاه‌ها
  • امکان تعریف کالا های مصرفی و اداری در سیستم
  • قابلیت تعریف دسته بندی های دلخواه جهت مدیریت کالا و‌ گزارش گیری
  • امکان تعریف نظام دسته بندی درختی کالا و اختصاص کالا به هرکدام از دسته بندی های فرعی
  • تعریف انواع مکان های فیزیکی نظیر انبار ، طبقه ، قفسه و سایر موارد به صورت نظام درختی
  • امکان تعریف تمام مشخصه های لازم کالا های آزمایشگاهی نظیر کد کالا، واحد شمارش، روش انجام، شرایط انبارش،
  • کد ملی کالا و سایر موارد و گزارش گیری بر اساس مشخصه ها
  • تخصیص کالا ها به بخش های فنی آزمایشگاهی و ایجاد گزارش هایی نظیر مصرف هر کالا در هر بخش فنی مشخص
  • امکان تعریف شرکت های فروشنده پیش فرض برای هر کالا
  • امکان مشخص نمودن محل های فیزیکی ذخیره سازی پیش فرض برای هرکالا و همچنین کالای ذخیره شده پیش فرض در هر محل فیزیکی
  • پیاده سازی سیستم های به روز کنترل موجودی نظیر سفارش نقطه ای و دوره ای و در نتیجه قابلیت تعریف مشخصه هایی نظیر نقطه سفارش، حداقل موجودی از یک کالا، حداکثر موجودی از یک کالا، دوره ی سفارش و میزان سفارش در هر دوره و تعیین فروشنده پیش فرض دوره ای برای هر کالا
  • قابلیت پیشنهاد مقادیر بهینه نقطه سفارش، دوره سفارش و حجم سفارش دهی، حداقل و حداکثر موجودی از یک کالا در انبار و سایر موارد به کاربر با توجه به تحلیل داده‌های گذشته به صورت هوشمند
  • امکان اضافه کردن توضیحات دلخواه برای هر کالا
  • تعریف ظرفیت و نحوه ذخیره سازی (نظیر LIFO , FIFO و سایر موارد) برای محل های فیزیکی
  • قابلیت تعریف کد محلی و نام محلی هر کالا در آزمایشگاه خود جهت سهولت در دسترسی و گزارش‌گیری
  • قابلیت تعریف شرکت‌های تامین کننده و یا سازنده در سیستم و یا افزودن شرکت به سیستم خود از بین شرکت های از پیش تعریف شده
  • تعریف و مشاهده و ویرایش اطلاعات هویتی شرکت‌های تأمین‌کننده نظیر آدرس، اطلاعات تماس، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، کد پستی، حساب های بانکی، اطلاعات رابط شرکت و نوع فعالیت
  • قابلیت جستجوی شرکت ها بر اساس اطلاعات هویتی
  • امکان تعریف کد محلی و نام محلی برای شرکت‌های تامین‌کننده و سازنده جهت سهولت دسترسی و مدیریت و گزارش‌گیری
  • امکان ارزیابی تأمین‌کنندگان بر اساس مدل ارزیابی طراحی شده بر اساس مدل‌های مرجع ارزیابی و نظر خبرگان آزمایشگاهی
  • امکان تعریف مدل ارزیابی تامین کنندگان با آیتم‌های دلخواه
  • قابلیت مشاهده نتیجه ارزیابی تامین کنندگان در صفحه های مشخصات شرکت ها و همچنین حذف خودکار شرکت‌هایی که حد نصاب عملکرد را کسب نکرده اند از لیست فروشندگان پیش فرض یک کالا در هنگام درخواست خرید
  • قابلیت درخواست کالا توسط پرسنل فنی به مدیر انبار
  • امکان مشاهده وضعیت رسیدگی و پیشرفت درخواست داده شده به مدیر انبار
  • امکان جستجو درخواست های داده شده یک پرسنل به مدیر انبار بر اساس تاریخ درخواست و وضعیت درخواست
  • قابلیت درخواست یک کالای مشخص از یک برند توسط پرسنل فنی از مدیر انبار و مشاهده موجودی در دسترس از آن کالا و موجودی در دسترس همه برند های نوع آن کالا در انبار پیش از ارائه درخواست
  • امکان تعیین موعد در خواست برای یک کالا جهت توجه و اولویت بندی توسط مدیر انبار
  • مشاهده نتیجه درخواست یک کالا از مدیر انبار و میزان کالای آماده برداشت توسط پرسنل و یا میزان کالای مردودی و
  • درخواست خرید داده شده توسط مدیر انبار در یک درخواست
  • امکان مشاهده کالاهای قابل برداشت توسط پرسنل و رزرو آنها در انبار
  • امکان مشاهده وضعیت کالاهای درخواست خرید داده (وضعیت هایی نظیر در امتظار سفارش خرید، در انتظار دریافت کالا و یا آماده برداشت و سایر موارد) در درخواست‌های پرسنل فنی
  • امکان مشاهده مکان فیزیکی دقیق که کالای قابل برداشت پرسنل در آن ذخیره شده است
  • یکپارچگی میان درخواست های پرسنل فنی و کالاهای قابل برداشت پرسنل و امکان پیگیری هریک از آن‌ها توسط دیگری
  • صفحه مدیریت درخواست‌های کالای پرسنل فنی توسط مدیر انبار
  • امکان جستجو و مرتب درخواست‌های پرسنل بر اساس درخواست دهنده، دسته بندی کالا، نام و شرکت سازنده کالا و تاریخ درخواست و سایر موارد
  • امکان مشاهده موجودی دسترس و موجودی قابل تعهد کالا هنگام رسیدگی به درخواست پرسنل توسط مدیر انبار
  • قابلیت ارائه درخواست خرید از یک کالا در صورت نیاز هنگام رسیدگی به درخواست پرسنل توسط مدیر انبار
  • امکان مشاهده سایر مشخصه های کالا در خواست شده توسط پرسنل نظیر واحد شمارش، روش انجام، دوره سفارش، مشخصه های درخواست پرسنل و توضیحات درخواست کننده از هر کالا
  • در صفحه مدیریت درخواست‌های ارائه شده به مدیر انبار می‌توان به کل درخواست آن پرسنل دسترسی یافت
  • ارائه پنلی برای انباردار جهت مدیریت برداشت های از انبار و کالاهای ورودی به انبار
  • امکان برداشت از انبار بر اساس متد هایی نظیر برداشت بر اساس بارکد ، کد بسته و برداشت از آخرین بسته‌ها در انبار (FIFO) ‌و سایر موارد
  • بروز رسانی در لحظه (real time) موجودی کالا پس از برداشت و دریافت کالا توسط انباردار
  • قابلیت برداشت کالاهای رزرو شده از پیش توسط پرسنل فنی توسط انباردار
  • امکان مشاهده و بررسی مواردی نظیر درخواست پرسنل، درخواست خرید، سفارش خرید و فاکتور مرتبط با کالای برداشتی
  • امکان برداشت مستقیم توسط انبار دار
  • داشبورد طراحی شده جهت کنترل وضعیت شاخصه‌های کلیدی سیستم با آیتم‌هایی نظیر کالاهای در حال اتمام، کالاهای به نقطه سفارش رسیده، کالاهای در حال انقضا و منقضی شده، کالاهای درخواستی پرسنل، سفارشات خرید داده شده، کالاهای وارد شده به انبار و سایر موارد
  • امکان دسترسی به صفحه اصلی هر عملیات از طریق داشبورد کنترل سیستم
  • قابلیت شخصی‌سازی داشبورد و افزودن گزارشات دلخواه
  • امکان مشاهده، جستجو و مرتب‌سازی تمام نیازمندی های کالا که تشکیل شده است از تمام درخواست خریدهای داده شده توسط مدیر انبار و درخواست خریدهای کالاهای به نقطه سفارش رسیده به صورت تجمیعی، توسط مسئول تأمین و تخصیص کالا به تامین کنندگان جهت سفارش خرید
  • امکان ویرایش مجموع درخواست خریدهای یک کالا و افزایش میزان آن در صورت صلاحدید توسط مسئول تأمین
  • امکان ثبت نیازمندی جدید از یک کالا توسط مسئول تأمین
  • امکان مشاهده انواع مشخصه‌های هویتی شرکت ها ، نتیجه ارزیابی تامین کنندگان آن شرکت و همچنین آخرین قیمت خریداری شده یک کالا از آن شرکت، هنگام تخصیص یک کالا به یک شرکت توسط مسئول تامین
  • امکان ایجاد پیش فاکتور از سفارشات داده شده به یک شرکت تامین کننده
  • امکان درج اطلاعات کلی پیش¬فاکتور از جمله نام، کد، آدرس، شماره ملی، کدپستی، تلفن و تلفن همراه طرف حساب، شماره درخواست خرید مرتبط، کد اقتصادی، امضا فروشنده، امضا خریدار، شماره فاکتور
  • امکان درج اطاعات واسط معامله از جمله نامه واسطه، درصد پورسانت، سرفصل هزینه کمیسیون
  • امکان درج اطلاعات تکمیلی ازجمله تخفیف کل(درصد و مقدار)، روش پرداخت، بیعانه، مانده، مالیات برارزش افزوده، ضرب¬العجل پرداخت و نوع پرداخت (چک، نقد و …)
  • امکان درج پیش¬فاکتور با اطلاعات مشابه فاکتور به همراه اضافی از جمله زمان تحویل، تاخیر احتمالی و روش حمل
  • امکان ارسال پیش¬فاکتور دریافتی توسط مدیر خرید برای مدیر مجموعه به جهت تایید خرید
  • استفاده از امضا الکترونیکی برای تایید پیش¬فاکتور
  • امکان درج سند حسابداری دیجیتال با اطلاعاتی از جمله شماره روزنامه، شماره معین، عنوان حساب، عنوان مشتری، شرح، مبلغ
  • اطلاعات کلی سند حسابداری از جمله صفحه دفتر روزنامه مرتبط، شماره سند، پیوست، تنظیم¬کننده، تاییدکننده، تصویب‌کننده و توضیحات
  • امکان بررسی تطابق مبالغ بین فاکتور و درخواست خرید و گزارش¬گیری از عدم تطابق¬های احتمالی
  • اعمال مسیر استاندارد حسابداری و مالی در مباحث انبارداری به صورت 1. پیش¬فاکتور 2. فاکتور 3. سند حسابداری 4. دفترروزنامه 5. دفتر معین 6. دفترکل به صورت پویا و خودکار در طول مسیر قیمت¬گیری، تایید خرید توسط مدیر، سفارش، دریافت کالا
  • فرم حواله به جهت برداشت از انبار
  • امکان دریافت انواع گزارش‌ها نظیر کاردکس کالا، لیست کالا ها در هر دسته بندی، موجودی کالا به صورت کلی و تفکیک در هر انبار و محل فیزیکی، کالاهای درحال اتمام، کالاهای منقضی شده و درحال انقضا، انواع گزارشات مصرف کالا بر اساس نوع و بخش آزمایشگاهی، کالاهای درخواست شده توسط پرسنل با قابلیت تفکیک برای هر پرسنل، پرسنل یک بخش و …، کالاهای امحا شده، کالاهای مرجوع شده، کالاهای ورودی به انبار و برداشت شده از انبار و سایر گزارش طراحی شده پیش فرض
  • قابلیت چاپ، اشتراک‌گذاری و دریافت انواع خروجی‌های داده نظیر اکسل ، csv و .. از گزارشات
  • پنل مشاهده وضعیت مشخصه های فیزیکی انبار نظیر رطوبت ، دما ، میزان ظرفیت باقی مانده و سایر موارد
  • امکان درج ¬فاکتور توسط مسئول خرید مجموعه در سامانه به همراه اطلاعات محصول از جمله کد، گروه و نام کالا، سری ساخت، تعداد، شرکت تولید کننده، واحد شمارش، میزان تخفیفات جزئی و کلی، تاریخ انقضا، قیمت واحد، مالیات و عوارض، مجموع، شرح کالا، محل فیزیکی کالا، نوع (محصول یا خدمت) و قابلیت پرینت
کنترل موجودی و انبارداری